Kasutustingimused
Viimati muudetud: 10. juuni 2025
-
Mõisted
-
Lepingu objekt
-
Tarbija taganemisõigus
-
Teenuste litsents ja ulatus
-
Tugi uuendused ja SLA
-
Andmekaitse ja turve
-
Kliendi kohustused
-
Tehisintellekti tulemuste vastutus
-
Hinnad ja maksetingimused
-
Intellektuaalne omand
-
Vastutuse piirang
-
Hüvitis
-
Konfidentsiaalsus
-
Lepingu kehtivus ja lõpetamine
-
Muudatused
-
Force Majeure
-
Vaidluste lahendamine
-
Kontakt
-
Kinnitamine
-
Lisad
1. Mõisted
Teenused – AI-põhiste lahenduste (sh privaatne LLM, RAG, andmeühendused, pilve- või on-prem GPU serverid, hooldus, tugi) projekteerimine, juurutamine ja/või üürimine.
Ettevõte – Tarkva OÜ (registrikood 17259587), vt lepingu § 2.
Klient – füüsiline või juriidiline isik, kes kasutab või ostab Teenuseid.
Tarkvara – kogu kood (Docker-konteinerid, skriptid, mallid jms), mis Teenuste osana edastatakse.
Andmed – kliendi poolt Teenustesse sisestatud, üleslaetud või muul viisil kättesaadavaks tehtud info.
Konfidentsiaalne teave – pooltele kuuluv ärisaladus, mille avaldamine on piiratud.
- Andmetöötlejate nimekiri – Lisa A loetleb kolmandate osapoolte andmetöötlejad.
- Andmetöötlusleping (DPA) – Lisa B, mis jõustub eraldi allkirjastamisel, sätestab isikuandmete töötlemise ulatuse, turvanõuded ning poolte õigused ja kohustused.
- Teenusetaseme leping (SLA) – Lisa C, mida kohaldatakse poolte eraldi allkirjastamisel, määrab teenuse kättesaadavuse tasemed, reageerimis- ja lahendustähtajad ning teenusekrediidi arvestamise korra.
2. Lepingu objekt
Ettevõte [nimi: Tarkva OÜ; registrikood: 17259587] („Ettevõte“) osutab Kliendile Teenuseid kooskõlas nende tingimustega („Tingimused“).
Tingimused moodustavad koos hinnakirja, tellimuskinnituse ja privaatsuspoliitikaga õigusliku lepingu.
Pärast lepingu jõustumist ja (kui tellimuse kinnitus seda näeb ette) ettemaksu laekumist alustab Ettevõte Kliendi jaoks privaatse serveri konfigureerimist.
- Tavaline tähtaeg – kuni 48 tundi lepingu allkirjastamisest.
- Erandjuhtudel (nt kohandatud agendid, mahukas dokumendi eeltöötlus või mitme lisateenuse samaaegne aktiveerimine) võib ettevalmistus võtta kauem. Ettevõte teavitab Kliendile prognoositavast tähtajast ja käivitab Teenuse osaliselt või täielikult kokkulepitud ulatuses, kui see on tehniliselt võimalik.
- Teenus loetakse „alustatud“ hetkest, mil Ettevõte edastab Kliendile ligipääsuandmed või aktiveerimisteate. Sellest hetkest alates rakendub (kui kohaldub) tarbija taganemisõiguse kaotus vastavalt § 3 lõikele 3.1
Teenused võivad hõlmata ka AI-vestlusroboti või muude sarnaste kasutajaliideste integreerimist Kliendi veebisaidile, sh vajaliku skripti või pistiku paigaldust.
Juhul kui samade küsimuste suhtes tekib vastuolu üksiklepingu, SLA, nende Tingimuste või privaatsuspoliitika vahel, kehtib järgmine prioriteet:
individuaalne tellimus või teenusetaseme leping (SLA);
andmetöötlusleping (DPA)
need Tingimused;
privaatsuspoliitika;
hinnakiri.
- Lisa B andmetöötlusleping (DPA) jõustub üksnes juhul, kui pooled allkirjastavad selle eraldi dokumendina.
- Lisa C teenusetaseme leping (SLA) jõustub üksnes juhul, kui pooled allkirjastavad selle eraldi dokumendina.
3. Tarbija taganemisõigus (Eraisikutele)
- Tarbijal on õigus lepingust taganeda 14 päeva jooksul alates lepingu sõlmimisest, kui digiteenuse osutamist ei ole alustatud.
- Kui tarbija:
a) nõustub Teenuse kohese alustamisega 14 päeva jooksul ja
b) kinnitab, et mõistab taganemisõiguse kaotust,
kaob õigus taganeda hetkest, mil Teenuse osutamine algab (VÕS § 56^1 lg 6; direktiiv 2011/83/EL art 16 m). - Kui teenus algab tarbija nõusolekuta, võib tarbija 14 päeva jooksul lepingust taganeda, tasudes Ettevõttele proportsionaalse tasu osutatud perioodi eest.
- Kui tarbija kasutab 14-päevast taganemisõigust, hüvitab Ettevõte kõik tarbijalt saadud maksed, sh esialgsed toimitustasud, viivitamata, kuid hiljemalt 14 päeva jooksul alates taganemisavalduse kättesaamisest. Tagasimakse tehakse sama makseviisi kaudu, kui pooled ei lepi teisiti ja tarbijale ei teki lisakulusid. Ettevõte saadab tarbijale püsival andmekandjal taganemisavalduse kättesaamise kinnituse. Ettevõte teeb tarbijale kättesaadavaks standardse taganemisvormi (EL direktiivi 2011/83/EL art 16 m)
- Kaupleja säilitab tõendi tarbija nõusoleku ja õiguse kaotuse kinnituse kohta püsival andmekandjal.
- Lepingust taganemiseks tuleb Ettevõttele esitada kirjalik avaldus e-posti kaudu aadressile info@tarkva.ee. Avalduse vorm on saadaval kasutustingimuste lisas (Lisa D – Taganemisvorm tarbijale).
*Käesolev peatükk ei kehti juriidilistele isikutele ega ettevõtluse eesmärgil tegutsevatele füüsilistele isikutele.
4. Teenuste litsents ja ulatus
- Litsentsi olemus
Ettevõte annab Kliendile tasulise tellimuse kestel mitte-eksklusiivse, mitte-loovutatava, all-litsentseerimist välistava ja piiratud õiguse kasutada Tarkvara ja sellega seotud dokumentatsiooni (ühiselt „Tarkvara“) üksnes ulatuses, mis on vajalik Teenuste tavapäraseks kasutamiseks Kliendi organisatsiooni sisemistes protsessides. - Lubatud kasutus
a) Tarkvara käitamine Kliendi või allüksuse serverites/instantsi(d)es, mis on tellimuskinnituses loetletud.
b) Lõppkasutajate, API-võtmete ja/või samaaegsete töötubade maksimaalne arv sõltub valitud paketist või individuaalsest lepingust. Kui tegelik kasutus ületab paketi limiiti, kohustub Klient sõlmima muu paketi või tasuma vastava lisatasu Ettevõtte hinnakirja alusel.. - Keelatud tegevused
a) Pöördprojekteerimine, dekompileerimine, krüpteeringu eemaldamine, turvameetmete kõrvaldamine, v.a seaduslikult lubatud ulatuses.
b) Tarkvara osaline või täielik jagamine, üürimine või kommertsiaalne edastamine kolmandatele isikutele („SaaS-teenus teenuse sees“) ilma Ettevõtte kirjaliku loata.
c) Tarkvara või väljundite kasutamine õigusvastasteks või kõrge riskiga tegevusteks (nt biorelvad, isikutuvastuse massjälgimine).
d) Automatiseeritud päringud üle kokkulepitud mahupiiride; kui limiidid ületatakse 3 järjestikusel kuul, võib Ettevõte nõuda paketiparandust või lisatasu. - Kolmanda osapoole avatud lähtekood
Tarkvara võib sisaldada teeke või komponente, mis kuuluvad kolmandatele isikutele ja on litsentseeritud avatud lähtekoodi tingimustel (nt Apache 2.0, MIT). Selliste komponentide üleantavad õigused ja piirangud on iga vastava litsentsi järgi ning ei vähenda ega laienda Ettevõtte antud litsentsi. - Kliendi tagasiside
Kliendi poolt Teenuste kohta antud ideed, parandused või tagasiside („Tagasiside“) on vabatahtlikud. Klient annab Ettevõttele tähtajatu ja tasuta õiguse Tagasisidet kasutada ja rakendada, ilma lisatasu või krediidita Kliendile. - Varaõigused
Kõik õigused, mis ei ole sõnaselgelt Kliendile antud, jäävad Ettevõttele. See hõlmab lähtekoodi, modelleeritud arhitektuuri, kasutajaliideste kujundust ja treenitud masinõppemudeleid. Tarkvara või selle osade omandit ei loovutata. - Bränding ja märgistus
Klient ei tohi kasutada Ettevõtte kaubamärki, logo ega ärinime turunduses ega pressiteadetes ilma Ettevõtte kirjaliku nõusolekuta, v.a viitamaks Teenuste kasutamisele fakt-viisil („powered by Tarkva“). - Kehtivus ja lõpetamine
a) Litsents kehtib tellimuse tasumise ja lepingu jõusoleku ajal.
b) Lepingu lõppemisel või tühistamisel (vt § 14) lõpeb ka litsents ilma täiendava teavituseta. Klient kustutab või hävitab kõik Tarkvara koopiad ja varukoopiad 30 päeva jooksul, v.a logid ja andmed, millele laienevad seaduslikud säilituskohustused.
c) Juhul kui Klient rikub oluliselt § 4 tingimusi, võib Ettevõte litsentsi viivitamata peatada ja nõuda rikkumise kõrvaldamist või kahju hüvitamist (§ 12). - Audit ja nõuetele vastavus
Ettevõttel on õigus, andes 10 tööpäeva ette kirjaliku teate, korraldada kaug- või kohapealne audit, et kontrollida litsentsi-tingimuste täitmist. Audit peab toimuma tööajal ega tohi põhjendamatult häirida Kliendi tegevust. Auditit kulud kannab Ettevõte.
5. Tugi, uuendused ja SLA
Standardtugi: e-posti teel E-R 09:00-17:00 (EET), vastus 48 tunni jooksul.
Uuendused: turvapaigad ja versiooniuuendused rakendatakse aktiivsetele tellimustele 2 kuu jooksul.
SLA (valikuline): kõrgendatud reageerimisaeg, monitooring ja uptime-garantii eraldi lepinguga.
- Ettevõte võib teostada planeeritud hooldust E–R ajavahemikus 22:00–06:00 (EET) või nädalavahetustel, teatades Kliendile e-posti teel vähemalt 24 tundi ette. Planeeritud hoolduse käigus võib Teenus olla ajutiselt kättesaamatu.
- Kui pooled ei ole sõlminud eraldi SLA-d, ei garanteeri Ettevõte minimaalset uptime’i. Katkestuse või andmekao korral piirdub Ettevõtte vastutus tasude tagasimaksega pro rata temporis katkestuse perioodil.
- Vaikimisi säilitatakse süsteemilogisid 30 päeva. Kliendil on õigus tellida pikem säilitustähtaeg (kuni 12 kuud) Lisa SLA alusel; pikendamine tasustatakse vastavalt hinnakirjale või individuaalsele kokkuleppele.
- Turbe- ja auditilogisid võidakse säilitada kuni 6 kuud DPA või SLA alusel.
6. Andmekaitse ja turve
Ettevõte töötleb Andmeid vastavalt GDPR-ile ja parimatele tavadele.
Klient vastutab, et tal on Andmete töötlemiseks kõik vajalikud õiguslikud alused (nt nõusolek, leping).
Andmed krüpteeritakse edastusel (TLS 1.2+) ja salvestusel (AES-256 või võrreldav).
Kui Klient majutab süsteemi oma taristus („on-premise“), vastutab ta füüsilise ja võrguturbe eest.
Serveri andmete varundamine toimub 1 kord päevas. Mälus hoitakse viimase 7-päeva varukoopiad (edasi kirjutatakse üle vanad varukoopiad, mis ei tähenda tingimata andmete kadu, v.a. juhul kui andmed on vahepeal kustutatud), Pikem periood võimalik eraldi allkirjastatud SLA lepinguga ja lisa tasu eest.
- Teenuse toimimiseks kasutab Ettevõte mõistlikult valitud kolmandaid teenusepakkujaid (nt pilve- või hostingutaristu, LLM-API, maksevärav). Vastavalt:
a) nende pakkujate tingimused kehtivad Teenusele täiendavalt;
b) Ettevõte ei vastuta teenusekatkestuse, andmekao ega turbeintsidendi eest, mis tuleneb nimetatud platvormi tegevusest või tegevusetusest, v.a kui seadus sätestab Ettevõtte kohustuse;
c) Ettevõte sõlmib alltöövõtjatega konfidentsiaalsus- ja andmetöötluslepingud, et tagada samaväärne turvetase. - Teenuse töökindluse ja jõudluse parandamiseks võib Ettevõte koguda anonüümseid tehnilisi mõõdikuid (CPU-koormus, vealogid, päringute maht jms). Andmeid ei seostata otseselt Kliendi isikuandmetega ning neid ei jagata kolmandatele isikutele ilma Kliendi nõusolekuta.
- Kui Ettevõte töötleb isikuandmeid vastutava töötleja nimel GDPR art 28 tähenduses, sõlmitakse poolte vahel eraldi andmetöötlusleping Lisa B (“DPA”). Lisa B on käesolevate Tingimuste lahutamatu osa ja ülimuslik isikuandmete töötlemise küsimustes.
- Aktiivne nimekiri Ettevõtte poolt kasutatavatest pilve-, hosting- ja API-pakkujatest, koos nende kontaktide ja alamsatelliit-SLA-ga, on esitatud Lisa A-s. Ettevõte võib lisada või asendada pakkujaid, teavitades Klienti vähemalt 10 kalendripäeva ette, välja arvatud kiireloomulise turvavajaduse korral. Kui pakkuja vahetus toob kaasa isikuandmete uue alamtöötleja, allkirjastatakse enne kasutuselevõttu DPA lisa või täiendatud DPA.
- Ettevõte abistab Klienti isikuandmetega seotud päringute (Juurdepääs, Kustutamine, Andmete ülekandmine) lahendamisel vastavalt DPA-s sätestatud tähtajale
7. Kliendi kohustused
Esitada korrektsed kontakt- ja makseandmed, tasuda arved tähtaegselt.
Mitte kasutada Teenuseid ebaseaduslikuks tegevuseks (sh andmete õigustamatu jälgimine, vihakõne, pahavara).
Mitte lahutada, dekompileerida ega pöördprojekteerida Tarkvara.
Tagada, et Teenuseid kasutavad üksnes volitatud töötajad.
- Klient kohustub rakendama minimaalselt järgmisi turvameetmeid:
a) tugevad paroolid ja/või mitmeastmeline autentimine kõikidele administraatori- ja API-kasutajatele;
b) juurdepääsu piiramine põhimõttel „vajadus teada“;
c) lekkivate või kompromiteeritud autentimisandmete kohene blokeerimine.
Turvanõuete rikkumise korral vastutab Klient kõigi sellest tulenevate kahjude eest.
8. Tehisintellekti tulemuste vastutus
AI mudelite väljundid on statistilise loovuse tulemus; Ettevõte ei garanteeri nende täielikku õigsust, täielikkust ega sobivust konkreetseks otstarbeks.
Klient kohustub kontrollima kriitilise tähtsusega väljundeid (nt juriidilised järeldused, raamatupidamisandmed) enne nende kasutamist.
Ettevõte ei vastuta otsese ega kaudse kahju eest, mis tuleneb AI väljundi väärkasutusest või vigadest.
Teenust ei tohi kasutada otsustustes, mille otsene tagajärg võib mõjutada füüsilist turvalisust, tervishoidu või automaatset krediidireitingut, ilma Ettevõtte kirjaliku nõusolekuta.
- Klient tagab, et Teenuse kasutamisel järgitakse kõiki kohaldatavaid AI-eetika ja riskiklassi norme (sh kehtivad EL AI-määrused). Klient vastutab lisakontrollide rakendamise eest, kui kasutus liigitatakse “kõrge riskiga” tegevuseks.
- Kui AI-vestlusrobot integreeritakse Kliendi avalikku veebikanalisse, kohustub Klient andma lõpp-kasutajale selge hoiatuse, et vastus on genereeritud AI abil ning teostama õiguslikult tundlike või kõrge riskiga nõuannete eelkontrolli.
9. Hinnad ja maksetingimused
- Teenust osutatakse kuupõhise hinnastusega. Hinnakiri on saadaval https://tarkva.ee/hinnakiri
Töötund 79 € + km (või vastavalt kehtivale pakkumisele).
Projektipõhised tasud ja ettemaksu suurus selgitatakse tellimuse kinnituses.
Viivis tasumata summadelt 0,05 % päevas; Ettevõttel õigus peatada Teenus makseviivituse korral.
10. Intellektuaalne omand
- Kõik Ettevõtte loodud või kohandatud mudelid, skriptid ja dokumentatsioon on Ettevõtte omand, v.a. kui lepingus sätestatud teisiti.
- Klient ei tohi ilma loata kasutada Ettevõtte kaubamärke ega logot enda pakutavates toodetes või teenustes.
- Klient annab Ettevõttele tasustamata, mitte-eksklusiivse litsentsi kasutada Kliendi Andmeid ja materjale üksnes ulatuses, mis on vajalik Teenuse osutamiseks.
11. Vastutuse piirang
Ettevõtte koguvastutus (lepinguline, deliktiline jms) on piiratud summaga, mis Klient on Teenuste eest viimase 12 kuu jooksul tasunud.
Ettevõte ei vastuta kaudse kahju, saamata jäänud tulu ega andmekadu eest.
Vastutuse piirang ei kehti tahtliku kahju tekitamise korral.
- Teenust osutatakse põhimõttel “nagu on” ja “nagu saadaval”. Ettevõte ei anna otseseid ega kaudseid garantiisid, sh sobivuse, vigadeta töö või katkestusteta toimimise kohta, v.a seadusest tulenev kohustus, mida ei saa välistada.
- Kumbki pool ei välista ega piira vastutust tahtliku rikkumise või isikukahju (sh surm, tervisekahjustus) eest, kui seadus seda ei luba.
- Kui DPA-s ei ole sätestatud teisiti, kohaldub käesolev piirang ka DPA-st tulenevale vastutusele.
12. Hüvitis
Klient hüvitab Ettevõtte kulud ja kahju (sh põhjendatud õigusabikulud), mis tulenevad kliendi:
- Tingimuste rikkumisest;
- Andmete õigustamatu töötlemise nõuetest;
- AI väljundite kasutamisest viisil, mis rikub kolmandate isikute õigusi.
- Kui Klient varustab Teenuse materjalidega, mis rikuvad kolmanda isiku intellektuaalomandi õigusi, hüvitab Klient Ettevõttele kõik nõuded, kulud ja kahju, mis sellega kaasnevad (sh põhjendatud õigusabikulud).
13. Konfidentsiaalsus
Pooled hoiduvad konfidentsiaalset teavet avalikustamast.
Erand: avalik info või kohustuslik avaldamine seaduse alusel.
- Kui pooledelt nõutakse konfidentsiaalse teabe avaldamist kohtu, järelevalveasutuse või muu pädeva organi poolt, teavitab nõude saanud pool teist poolt viivitamata (välja arvatud juhul, kui seadus seda keelab) ja võimaldab esitada vastuväiteid või taotleda kaitset.
- Ettevõttel on õigus jagada konfidentsiaalset teavet alltöövõtjaga, kes on alla kirjutanud vähemalt samaväärset kaitset tagavale NDA-le.
14. Lepingu kehtivus ja lõpetamine
-
Leping jõustub tellimuskinnituse allkirjastamisel või Teenuste kasutamise alustamisel.
-
Kumbki pool võib lepingu üles öelda 30-päevase etteteatamisega; kliendi maksekohustused juba osutatud Teenuste eest jäävad kehtima.
- Klient on kohustatud tasuma teenuse eest täies ulatuses kuni kokkulepitud makseperioodi lõpuni isegi kui ta teenuseid ei kasuta.
-
Ettevõte võib lepingu koheselt lõpetada, kui Klient rikub oluliselt Tingimusi (nt litsentsi- või maksekohustusi).
-
Enne Teenuse peatamist makseviivituse tõttu teavitab Ettevõte Klienti 5 kalendripäeva ette e-posti teel.
-
Kui Klient ei nõustu § 15 alusel tehtud olulise muudatusega, võib ta lepingu üles öelda 30 päeva jooksul teate saamisest ilma lisatasudeta; tasutud teenustasusid ei tagastata pro rata, kui muudatus ei mõjuta juba tasutud perioodil Teenuse sisu.
-
Kliendil on õigus igal ajal peatada või tühistada korduvmakse (stripe.com) oma kontolehel („Billing“) vajutades Cancel Subscription. Tühistamine jõustub koheselt ning järgmisi arveid ei esitata. Kui veebipaneelile ligipääsu pole, võib saata e-kirja aadressile billing@tarkva.ee märksõnaga Tühistan teenuse. Ettevõte kinnitab tühistamise 24 h jooksul.
Kuu-põhiste pakettide korral säilib kasutusõigus kuni jooksva arveldusperioodi lõpuni; kasutamata perioodi eest tasu ei tagastata, välja arvatud juhul, kui SLA-ga garanteeritud kättesaadavus langes < 95 % (vt SLA § 6).
15. Muudatused
- Ettevõte võib Tingimusi uuendada. Olulistest muudatustest teavitatakse e-posti või veebilehe kaudu vähemalt 14 päeva ette. Teenuse jätkuv kasutamine pärast muudatusi tähendab nõustumist. Mittenõustumise korral rakendub § 14.6.
- Mitteolulised muudatused (nt õigekiri, kolmanda taseme pilveteenuse asendamine samaväärsega) jõustuvad kohe ja avaldatakse Ettevõtte veebilehel.
16. Vääramatu jõud (Force Majeure)
Ettevõtet ei loeta vastutavaks kohustuste täitmata jätmise eest, kui selle põhjuseks on kontrollimatu sündmus (nt looduskatastroof, sõda, ulatuslik küberrünne, elektrikatkestus).
17. Vaidluste lahendamine
Tingimusi reguleerib Eesti Vabariigi õigus.
Vaidlused lahendatakse Harju Maakohtus; kui pooled soovivad, võib kasutada Eesti Lepituskoda või leppida kokku siduvas arbitraažis.
18. Kontakt
Tarkva OÜ
Aadress: Uus 60, Tartu
E-post: info@tarkva.ee
Telefon: +372 5555 1911
19. Kinnitamine
Teenuseid kasutades kinnitate, et olete nende tingimustega tutvunud ning nõustute neid järgima.
20. Lisad
Lisa A: Kolmandate teenusepakkujate loend
Lisa B: Andmetöötlusleping (DPA)
Lisa C: Teenusetaseme leping (SLA)
Lisa D: Taganemisvorm tarbijale